Meh Jengah Meh

Sahabat ^__*

Santai Iklan

Sunday 27 May 2012

Tempat Yang Jatuh Lagi Dikenang

begitulah yang dinamakan kenangan
orang kata tempat yang jatuh kan lagi dikenang
Kolej Matrikulasi Perak
tempat pertama aku diami berpisah dengan keluarga
tempat pertama untuk aku hidup berdikari

rasa terpanggil nak buat entry ni
aku melangkah ke dunia matrikulasi pada tahun 2003
alhamdulillah dapat melanjutkan dalam bidang Hayat
Hayat maksudnya perlu mengambil subjek BIOLOGI
manakala KIMIA dan MATEMATIK subjek wajib

aku pernah menjadi fasilitator pada 2004
ramai adik2 yang aku guide semasa minggu orientasi
tapi sekarang xtau diorang ntah kemana
jika duduk sebelah bertentang mata pasti aku xkenal
diorang kenal aku mungkin aku x pasti

sudah 8 tahun aku x menjejakkan kaki ke sana
walaupun terletak di Gopeng
apa sangat jauhnya dari kampungku Parit
rindunya zaman itu

lebih manis adanya kawan2 yang kuat tali persaudaraan
walau berbeza kuliah, berbeza aliran sains hayat dan fiziknya
berbeza dengan aliran akaunnya
tapi kami umpama sebuah keluarga
sangat rapat, mesra makan minum belajar bersama

barisan pendidik yang kami panggil CIKGU
semua yang disana sgt2 membantu aku dan rakan2
bila tibanya masa insyaAllah aku pasti akan kesana
rasa ternanti2 bilakah reunion besar2an untuk aku menjejak kaki

jumpa sahabat handai entah beranak pinak
berjanggut bermisai berbeza rupa
yang lelaki pasti perut dah kedepan
lumrah lelaki selepas kahwin..

yang perempuan makin cantik
yang berkahwin membawa anak2
ahhh pasti comel anak2 mereka
mungkin sudah beranak 2 atau 3

jika ada nanti insyaAllah dengan izinNya
aku ingin kesana bertemu
batch ke 2
batch yang pastinya sangat owesommmmmmm
jumpa lagi KOLEJ MATRIKULASI PERAK




Pintu Masuk


  Masjid terapung, tempat talian persahabatan



Bilik Tutor, Perpustakaan  dan dataran


Kolej Lelaki dengan tangki air






wah dapat iklan baru dari nufnang...
bole la korang Klik 
pic bawah ni tuk nak tau lebih

2 comments:

Aesya Zealous said...

kite kmpk batch 08/09.. hehe

HAFIZ MALEK said...

owh... yeke....
haha superduper junior...
jap nak kira..

batch ke 7 erk...
5 tahun tu....
its mean beza umur pun 5 tahun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...